Autoinforme d'acreditació de les titulacions

Introducció

Després dels processos de verificació, seguiment i modificació, l’últim procés del cicle de vida d’una titulació és la seva acreditació. Aquest procés consisteix en que abans de sis anys a comptar des de la seva verificació inicial (o darrera acreditació) en el cas dels graus i doctorats, i abans de quatre anys en el cas dels màsters, els títols que imparteix l’escola han d'obtenir un informe positiu per part de l’AQU un cop hagi comprovat que el pla d'estudis corresponent s'està portant a terme d'acord amb el seu projecte inicial. Per poder ser avaluats, l’EUETIB va elaborar un informe final de seguiment de les titulacions (anomenat autoinforme) que recull aquesta adequació de les nostres titulacions. La comprovació de l’AQU es realitza mitjançant una avaluació d’un Comitè d'Avaluació Extern (CAE) que inclou la seva visita a l'escola.

Per elaborar l'autoinforme, es va crear un Comitè d’Avaluació Intern que representa als diferents col·lectius de l'escola. Els membres d’aquest comitè han participat en l’elaboració de l’autoinforme de seguiment de les titulacions que ha de permetre que siguin acreditades per part de l’AQU. Aquest autoinforme ha suposat un exercici participatiu i de reflexió per obtenir una visió valorativa global dels punts forts i febles i, especialment, de les línies de millora dels nostres ensenyaments.

Aquest procés d'acreditació per a les titulacions de l’EUETIB va començar el curs 2014-2015 i durant el primer quatrimestre del curs 2015-2016 es va produir la visita del CAE. Com a resultat d'aquesta visita, ens varen emetre un informe d'avaluació acreditant les titulacions i amb propostes de millora que haurem d'implantar en un termini de dos anys.

Al llarg d'aquest procés, l'EUETIB va tenir el suport tècnic del Gabinet de Planificació, Avaluació i Qualitat de la UPC (GPAQ), que va fer una revisió tècnica del nostre autoinforme com a pas previ al seu enviament a l’AQU.
darrera modificació: Març 2017